opera / teatr
Niezależna produkcja operowa “Gwałt na Lukrecji” w pofabrycznej hali Starej Drukarni PAP w Warszawie (2013)
Kamila Siwińska – reżyseria
Karolina Fandrejewska – scenografia
Obsada: Aleksandra Klimczak, Andrzej Marusiak, Magdalena Krysztoforska, Małgorzata Bartkowska, Jadwiga Niebelska, Marcin Wortman, Tomasz Raff
Trojanki – spektakl w Teatrze Polskim w Poznaniu (2016)
Kamila Siwińska – reżyseria
Karolina Fandrejewska – scenografia i kostiumy
Barbara Klicka – dramaturgia
Marta Śniady – muzyka
Lilianna Krych – kierownictwo muzyczne
Aurora Lubos – ruch
Paulina Góral – światło
Little Thunder. Święta Katarzyna ze Sieny (2022)
Spektakl niezależnej międzynarodowej grupy aktorek-wokalistek w składzie: Rhianna Compton, Julianna Bloodgood, Ditte Berkeley, Sarai Ogara, Paulina Krupa, Olga Kunicka, Nenè Barini, Lilianna Krych
Julianna Bloodgood – tekst, reżyseria
Katarzyna Szwed – muzyka
Lilianna Krych – kierownictwo muzyczne
Waldemar Raźniak – światło
Współpraca z Teatrem “Pieśni Kozła” przy spektaklach “Return to the Voice” i “Hamlet. Komentarz” (2018.
Spektakle w Chinach (Szanghaj), Rumunii (Sibiu), w Gdańsku (Festiwal Szekspirowski), Warszawie (Warszawskie Spotkania Teatralne) i Wrocławiu.
Teatr Pieśni Kozła to jeden z nurtów teatru post-Grotowskiego – szukania ekspresji przez ciało – ruch i głos. Wielogłosowe pieśni stanowią podstawę spektakli, a unikalne, charakterystyczne głosy aktorów-wokalistów nadają specyficznego sensu śpiewanej polifonii.
Wojciech Błażejczyk – “Fake Opera”.
Opowiadanie Kafki pt. “Schron” albo “Jama” stało się punktem wyjścia do stworzenia Bunkra. Fake Opery, w której język polityki, mediów oraz naszą w nim obecność rozpisana została na głosy: 4 performerów, 10 instrumentalistów, dyrygentkę, elektronikę i video. Dzieło Wojciecha Błażejczyka i Waldemara Raźniaka (libretto, reżyseria) w wykonaniu Hashtag Ensemble miało swoją prapremierę podczas 64 Festiwalu Muzyki Współczesnej “Warszawska Jesień” w 2021 roku i spotkało się z uznaniem odbiorców i krytyki. To nowatorskie podejście do opery, w której zarówno treść jak i forma są na wskroś współczesne, odbijają rzeczywistość w której żyjemy i z nią dyskutują.
Karol Nepelski – “Birdy”
Opera kameralna, będąca wynikiem zderzenia powieści Williama Whartona pt. “Ptasiek” ze światem eksperymentów dźwiękowych i przestrzennych utalentowanego i cenionego kompozytora Karola Nepelskiego. Libretto i reżyseria: Waldemar Raźniak.
Premiera odbyła się podczas festiwalu “Tête-à-tête” w Londynie w 2019 roku.
Opis, zdjęcia oraz nagranie całości spektaklu dostępne na stronie festiwalu:
Sciarrino “Aspern Suite”, “Luci mie traditrici”, “Superflumina”
Jedną z wieloletnich fascynacji jest muzyka włoskiego mistrza z Sycylii – Salvatore Sciarrino. Jego unikalny świat dźwiękowy zafascynował tandem: Lilianna Krych i Pia Partum (reżyserka). We dwie doprowadziły do scenicznej polskiej premiery opery “Luci mie traditrici” oraz powstania unikatowego video-klipu “Aspern Suite”. Na polu interpretacji muzyki Sciarrino współpracują z Nodo Opera Days Ostrava, gdzie pokazywane są opery: “Luci mie traditrici” (2018) oraz “Superflumina” (2022).


opera / teatr
Niezależna produkcja operowa “Gwałt na Lukrecji” w pofabrycznej hali Starej Drukarni PAP w Warszawie (2013)
Kamila Siwińska – reżyseria
Karolina Fandrejewska – scenografia
Obsada: Aleksandra Klimczak, Andrzej Marusiak, Magdalena Krysztoforska, Małgorzata Bartkowska, Jadwiga Niebelska, Marcin Wortman, Tomasz Raff
Trojanki – spektakl w Teatrze Polskim w Poznaniu (2016)
Kamila Siwińska – reżyseria
Karolina Fandrejewska – scenografia i kostiumy
Barbara Klicka – dramaturgia
Marta Śniady – muzyka
Lilianna Krych – kierownictwo muzyczne
Aurora Lubos – ruch
Paulina Góral – światło
Little Thunder. Święta Katarzyna ze Sieny (2022)
Spektakl niezależnej międzynarodowej grupy aktorek-wokalistek w składzie: Rhianna Compton, Julianna Bloodgood, Ditte Berkeley, Sarai Ogara, Paulina Krupa, Olga Kunicka, Nenè Barini, Lilianna Krych
Julianna Bloodgood – tekst, reżyseria
Katarzyna Szwed – muzyka
Lilianna Krych – kierownictwo muzyczne
Waldemar Raźniak – światło
Współpraca z Teatrem “Pieśni Kozła” przy spektaklach “Return to the Voice” i “Hamlet. Komentarz” (2018.
Spektakle w Chinach (Szanghaj), Rumunii (Sibiu), w Gdańsku (Festiwal Szekspirowski), Warszawie (Warszawskie Spotkania Teatralne) i Wrocławiu.
Teatr Pieśni Kozła to jeden z nurtów teatru post-Grotowskiego – szukania ekspresji przez ciało – ruch i głos. Wielogłosowe pieśni stanowią podstawę spektakli, a unikalne, charakterystyczne głosy aktorów-wokalistów nadają specyficznego sensu śpiewanej polifonii.
Wojciech Błażejczyk – “Fake Opera”.
Opowiadanie Kafki pt. “Schron” albo “Jama” stało się punktem wyjścia do stworzenia Bunkra. Fake Opery, w której język polityki, mediów oraz naszą w nim obecność rozpisana została na głosy: 4 performerów, 10 instrumentalistów, dyrygentkę, elektronikę i video. Dzieło Wojciecha Błażejczyka i Waldemara Raźniaka (libretto, reżyseria) w wykonaniu Hashtag Ensemble miało swoją prapremierę podczas 64 Festiwalu Muzyki Współczesnej “Warszawska Jesień” w 2021 roku i spotkało się z uznaniem odbiorców i krytyki. To nowatorskie podejście do opery, w której zarówno treść jak i forma są na wskroś współczesne, odbijają rzeczywistość w której żyjemy i z nią dyskutują.
Karol Nepelski – “Birdy”
Opera kameralna, będąca wynikiem zderzenia powieści Williama Whartona pt. “Ptasiek” ze światem eksperymentów dźwiękowych i przestrzennych utalentowanego i cenionego kompozytora Karola Nepelskiego. Libretto i reżyseria: Waldemar Raźniak.
Premiera odbyła się podczas festiwalu “Tête-à-tête” w Londynie w 2019 roku.
Opis, zdjęcia oraz nagranie całości spektaklu dostępne na stronie festiwalu:
Sciarrino “Aspern Suite”, “Luci mie traditrici”, “Superflumina”
Jedną z wieloletnich fascynacji jest muzyka włoskiego mistrza z Sycylii – Salvatore Sciarrino. Jego unikalny świat dźwiękowy zafascynował tandem: Lilianna Krych i Pia Partum (reżyserka). We dwie doprowadziły do scenicznej polskiej premiery opery “Luci mie traditrici” oraz powstania unikatowego video-klipu “Aspern Suite”. Na polu interpretacji muzyki Sciarrino współpracują z Nodo Opera Days Ostrava, gdzie pokazywane są opery: “Luci mie traditrici” (2018) oraz “Superflumina” (2022).